PRAKTISCH

Middagpauze

Bij de start van het schooljaar melden je ouders waar jij zal lunchen: op school, in onze vernieuwde refter of thuis. Wij vragen de ouders uitdrukkelijk om geen toestemming te geven om te eten op andere plaatsen dan thuis of op school. Als groene school vragen we jou vriendelijk om een brooddoos te gebruiken en aluminiumfolie of andere verpakkingen zo veel mogelijk te vermijden.

Leren en werken op school

Op maandag, dinsdag en donderdag kan je na de lessen op school leren en werken van 15.40 uur tot 16.30 uur. Tijdens de proefwerkenperiode is er de mogelijkheid tot namiddagstudie. Daarvoor moet je je op voorhand inschrijven.
Ook voor de 1e les begint, kun je op school terecht om nog wat te werken of je leerstof te overzien.

Sportkledij

We sporten met een uniform. Je bestelt je sportkledij via school bij Belize. Je sportkledij wordt op school geleverd. Alle leerlingen in niet-sportrichtingen bestellen 1 short en 1 t-shirt. Leerlingen van de richting Sportwetenschappen kopen 2 shorten, 2 t-shirts en een sweater aan. Leerlingen van de andere sportrichtingen hebben 2 shorten, 3 t-shirts en een sweater nodig.
Om de sportkledij te bestellen is het belangrijk dat je de stappen in deze handleiding volgt. Klik in de handleiding op de link van de webshop om te starten.

ICT op school

Je krijgt toegang tot het elektronisch leerplatform Smartschool met je eigen webmail-account. Ook bieden we je een Microsoft Office 365-account (Word, PowerPoint, Excel) met One Drive-opslagruimte aan. Op die manier kan jij op school en thuis werken aan taken en opdrachten zonder dat je daarvoor zelf het Microsoft Office-pakket moet aankopen.

Alle leerlingen op Campos  van het 1ste tem het 6de jaar kunnen beschikken over een laptop. We verwachten dat je hier op een verantwoorde manier mee omgaat.
Meer informatie vind je via deze brochure.

Communicatie tussen ouders en onze school

Wij communiceren uitsluitend via Smartschool: alle berichten naar ouders, de resultaten van uw kind …
Ga naar Smartschool via de grote oranje knop onderaan.
Je kan de app op uw smartphone installeren. Surf op je smartphone naar campos.smartschool.be. Onderaan zie je een grote oranje knop van Smartschool. Hiermee kan je app downloaden. Maak een account, bij platform vul je “campos” in.
De inloggegevens krijgt je enkele dagen na de inschrijving van je zoon of dochter.