A-stroom

Je zet je eerste stappen in het secundair onderwijs.  Een spannende tijd!  Hoe begin je eraan? Wat is voor jou de beste keuze? Campos begeleidt en helpt jou om in de 1e graad te ontdekken welke mogelijkheden er zijn voor je verdere carrière, zodat je zelfverzekerd op stap kan naar de 2e graad.  Die mogelijkheden ontdek je hier!

1e jaar

Ben jij er nog niet helemaal uit, aso of tso? Onze 1e graad – op maat – brengt raad!

Na een ontmoetingstweedaagse vinden wij een fijne klas voor jou. Met de leerlingen die jou het beste liggen! Én onder de vleugels van een tutor, jouw personal coach. Tot aan de kerstvakantie loop jij warm binnen onze school.

Eind december bespreken wij jouw vooruitgang en resultaten. Vanaf januari sluit jij voor Frans, wiskunde en Nederlands aan bij jouw niveaugroep. Is het te gemakkelijk? Wij dagen jou extra uit. Gaat het wat te snel? Wij ondersteunen jou. Via een aanbod van 14 uur op jouw maat blink jij nog meer uit en werk jij jouw mindere punten weg.

Ook kies je vier keer per schooljaar uit 5 keuzethema’s. We noemen ze onze smaakmakers. Zo ontdek jij jouw talenten en interesses en proef jij van ons aanbod in de 2e en 3e graad. Hieronder een greep uit de thema’s:

• This is me
  • Shop je slim
  • Gezocht: Nafi 3.0

Wil jij een volledig overzicht van deze ‘smaakmakers’? Klik op de buttons hieronder voor meer info!

Overzicht smaakmakersUitgebreide informatie smaakmakers

2e jaar

Alle leerlingen in het 2e jaar van de A-stroom krijgen hetzelfde basispakket te verwerken.

Ook daar zetten we in op ‘maatwerk’. Dat doen we door een indeling in niveaugroepen, door te verdiepen en te ondersteunen, zodat elke leerling klaargestoomd wordt om de uitdagingen van de 2e graad het hoofd te bieden.

Je maakt ook een keuze uit verschillende basisopties:

• Economie en organisatie: pakket van 5u
  • Sport: 2u wetenschappen en 3u sport

Tijdens het klasuur scherpen leerlingen hun leer- en keuzevaardigheden aan en werken ze rond sociale relaties en vaardigheden.

Uitgebreide informatie basisopties
Lessentabel

*onder voorbehoud van goedkeuring van de nieuwe minimumdoelen voor de eerste graad

Lessentabel