Internationale Handel & Logistiek (Handel)

HERVORMINGEN

Dit schooljaar startten we in het 5e jaar met de richting Internationale Handel & Logistiek ter vervanging van de richting Handel. Vanaf het schooljaar daarna zal deze richting ook worden ingevoerd in het 6e jaar.

5 Internationale Handel & Logistiek (6 Handel)

Heb je een ruime interesse voor internationale handel? Ben je benieuwd hoe het transport van bananen uit Colombia naar België georganiseerd wordt? Wil je weten met welke regelgeving en documenten je bij een verkoop van Belgische chocolade aan China rekening moet houden? Dan is deze studierichting echt iets voor jou!

Je krijgt een pakket uit de algemene economie en bedrijfswetenschappen waarin we zowel focussen op theorie als op praktijktoepassingen. Daarnaast realiseer jij de competenties van de beroepskwalificatie medewerker (inter)nationaal goederenvervoer. Je verdiept je in internationale handel en de bijhorende economische relaties, de logistieke flow en de documentenstroom eigen aan internationaal goederentransport. Zo kent het supply chain management van een onderneming binnenkort geen geheimen meer voor jou. Naast Nederlands, Frans en Engels versterk je ook je communicatieve vaardigheden in het Duits.

In het 5e jaar ga je 2 dagen ‘job shadowen’ bij een lokale onderneming en in het 6e jaar loop je een internationale stage van 3 weken. Zo doe je heel wat praktijkervaring op.

And last but not least … Wist jij dat de logistieke sector schreeuwt om jongeren zoals jij? Wie weet vind jij er de job van je leven!

In de 3e graad beland? We bereiden je voor op het hoger onderwijs! Wat de verdere mogelijkheden zijn? Kijk op ‘onderwijskiezer.be’ voor eventuele vervolgopleidingen.