Bedrijfsorganisatie (Boekhouden-Informatica)

HERVORMINGEN

Dit schooljaar startten we in het 5e jaar met de nieuwe richting Bedrijfsorganisatie ter vervanging van de richting Boekhouding-Informatica. Vanaf het schooljaar daarna (2024-2025) zal deze richting ook in het 6e jaar worden ingevoerd.

5 Bedrijfsorganisatie (6 Boekhouden-Informatica)

Heb jij interesse in de algemene organisatie van een bedrijf? Wil jij jouw skills met betrekking tot het ondersteunen van boekhoudkundige en HR-activiteiten verder ontwikkelen? Ben je op zoek naar een richting met een brede economische basisvorming? Dan is deze studierichting echt iets voor jou!

Je krijgt een pakket uit de algemene economie en bedrijfswetenschappen waarin we zowel focussen op theorie als op praktijktoepassingen. Daarnaast realiseer jij de competenties van de beroepskwalificatie boekhoudkundig assistent en HR-assistent. Enerzijds focussen we ons dus op boekhouden en financieel beheer, anderzijds op aspecten van instroom en tewerkstelling van personeel, sociale wetgeving en loonberekeningen.

In het 5e jaar ga je 2 dagen ‘job shadowen’ bij een lokale onderneming en in het 6e jaar loop je stage in een binnenlands of buitenlands bedrijf. Zo doe je heel wat praktijkervaring op.

In de 3e graad beland? We bereiden je voor op het hoger onderwijs! Wat de verdere mogelijkheden zijn? Kijk op ‘onderwijskiezer.be’ voor eventuele vervolgopleidingen.